no more champagne, and the fireworks are through

2008 var ett väldigt blandat år. Det gick upp och ner som en bergochdalbana. Vissa stunder lekte livet medans andra var tyngre och betydligt jobbigare. Jag har växt som person och gör det fortfarande. Många nya bekantskaper har gjorts, samtidigt som många gamla har runnit ut i sanden efter avslutningen i grundskolan. De flesta dock frivilligt.
Jag har börjar på gymnasiet, på gott och ont. Mitt gymnasieval, vad ska jag säga, jag klantade till det. Därför har inte hösten varit den bästa, och jag har ett svårt val som ligger framför mig. Allt om allt så har det dock varit ett bra år.

Nu är 2009 här och det här året ska bli mitt år. Jag ska ta för mig och bättra på mitt självförtroende samt min självkänsla. Många skulle nog använda utrycket "nytt år, ny start", men jag instämmer inte riktigt. Det är ingen ny start, det är fortsättning på något som redan är påbörjat. En sak jag har bestämt mig för är i alla fall att jag ska vara gladare i år. Jag ska spendera mindre tid till att fundera över saker som jag ändå inte kan kontrollera, och saker som redan har hänt. Misstag som har gjorts etc. Det finns ingenting att hämta där, jag mår sämre, det är det enda som kommer ur det. Så i år tänkte jag skippa det! Jag har aldrig haft några nyårslöften och det tänker jag inte ha i år heller, men mina mål för året följer här:
  • Ta vara på tiden, och leva i nuet. Utnyttja alla situationer till fullo och njuta av livet.
  • Träna minst två gånger i veckan, gärna tre. Tänk beach 09, beach 09, beach 09.
  • Vara mer effektiv med pluggandet. Det fungerar inte att börja kvällen innan i längden.
  • Bli mer självständig och klara mig på egen hand.
  • Växa ännu mer som person (hänger ihop med förra punkten), men även bli mindre egoistisk och ha bättre attityd mot andra.
  • Bli kär (?). Inte riktigt ett mål, men någonting jag verkligen vill.
  • Äta nyttigare. Hålla mig borta från godis på vardagarna (chips, popcorn etc. är inkluderat) Läsk också helst, men jag ser det som nästan en omöjlighet.
Kommer inte på något mer för stunden, men fyller på när det väl kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0